メインヴィジュアル

教員・スタッフ

英語

ALDRICH Simon(オールドリッチ サイモン)

【研究テーマ】

Applied Linguistic, TEFL

研究者情報へ

【メッセージ】

I have enjoyed teaching English to students in Japan for over ten years. Thanks to my students’ positive attitudes and enthusiasm to learn, each new class brings fresh challenges and rewards. Keep questioning, keep learning!

ARTHURSON Devon (アーサーサン デボン)

【研究テーマ】

Learner autonomy, shadowing, reflective practice, teacher identity

研究者情報へ

【メッセージ】

Learning another language can not only provide you with new opportunities for the future but also create chances for cultural exchange.

BECK Daniel(ベック ダニエル)

【研究テーマ】

TESOL, Motivation, Autonomy, Identity, Technology and Course Design.

研究者情報へ

【メッセージ】

I want to learn from you as I also help you to learn. Let’s learn together!

CARPENTER James (カーペンター ジェームズ)

【研究テーマ】

Applied linguistics

研究者情報へ

【メッセージ】

外国語の学習を通して、私は世界中に色々な国の出身の友達ができました。その結果、自分の視野も広がりました。立教の学生には、自分の母国の観点を越えて、自分の人生で一番大切な物を見つけてほしいと思います。そうすると、社会の期待にかかわらず、この大きな世界が経験できるようになります。様々な人と友人になり、異なる文化や考え方に触れ、自分のやりたいことをするのは、「視野を広げる」ことだと私は思います。

Through studying foreign languages, I have been able to make friends with people from around the world. In so doing, I could broaden my perspective. For Rikkyo University students, I hope you can learn to see beyond your home country’s culture. In that way, regardless of society’s expectations, you will be able to truly experience the world: makes friends with whomever you want, engage with other cultures and ways of thinking, and do the things you want to do. This is what it means to “broaden your horizons.”

ERDELYI Tanya (エダリー ターニャ)

【研究テーマ】

Second Language Academic Writing, Student Interactions during Written Peer Feedback

研究者情報へ

【メッセージ】

Learning to write in English can sometimes be difficult. However, with help from classmates, it can become much easier. The focus of my current research is to understand student interactions while writing. With this knowledge, I hope to help students become confident and independent English writers who can get help from their friends long after they are out of the classroom and away from their teachers.

FARMER James(ファーマー ジェームス)

【研究テーマ】

Second-language acquisition, corpus linguistics, and curriculum design

研究者情報へ

【メッセージ】

I am a British-born Australian who has been living and working in Japan since 2000. I have spent four of those years here at Rikkyo. Remember, English is a tool, not just something you need to study to pass a test. If you can speak English, you will expand your career opportunities, get access to more knowledge, and be able to enjoy travelling even more.

GARSIDE Paul(ガーサイド ポール)

【研究テーマ】

All aspects of TESOL and SLA, but especially the development of spoken fluency.

研究者情報へ

【メッセージ】

I have a real passion for language learning and teaching. I hope I can share some of that with you. Rikkyo is a great place to study and to teach, so let’s make the most of this opportunity!

GELUSO Joe (ジェルソ ジョー)

【研究テーマ】

Corpus and computational linguistics, phraseology, cognitive linguistics.

研究者情報へ

【メッセージ】

I enjoy language learning and teaching. I view language as a means to participate in society, communicate and connect with people. I look forward to working with you to broaden your opportunities to interact with people around the world.

joegeluso.coffee

HAGA Satchie(ハガ サチエ/芳賀 サチエ)

【研究テーマ】

CALL, Technology Enhanced Learning, Teacher Development, Peer Feedback

研究者情報へ

【メッセージ】

“A different language is a different vision of life.” -Federico Fellini

When you challenge yourself to look at the world from a different perspective not only do you learn about the world, you discover who you are. Be bold.

"違う言語は人生の違う見方だ。" - フェデリコ・フェリーニ

世界を違う観点から見ることに挑戦するとき、世界を学ぶだけでなく、自分が誰であるかを発見できる。 大胆であれ。

原田 理英(ハラダ リエ/HARADA Rie)

【研究テーマ】

モティベーション、英語教育、教育心理学
Motivation, TESOL, Educational Psychology

研究者情報へ

【メッセージ】

英語を学習することは言語のみならず様々な文化や価値観に触れることを可能にし、人生に美しい彩りを与えてくれます。英語学習を通してみなさんの人生がより豊かなものとなることを願いつつ、それぞれの夢をかなえられるようサポートできれば幸いです。

English learning enriches your life in many unexpected ways. I hope that I can make a contribution to English education here at Language Center wishing you all the best on your successful English learning!

HURRELL Ian(ハル イアン)

【研究テーマ】

Learner Development, Self-guided Learning, Motivational Strategies, Identity in English, Curriculum Development

研究者情報へ

【メッセージ】

University is a great opportunity to expand your English skills to achieve your future goals. I look forward to working together with you to help you achieve those goals whatever they may be.

印田 佐知子(インダ サチコ/INDA Sachiko)

【研究テーマ】

異文化コミュニケーション、英語教育/Intercultural Communication, English Education

研究者情報へ

【メッセージ】

世界の人々がそれぞれの文化や価値観を保ちながら、互いを尊重し受け入れる姿勢で創造的なコミュニケーションが図れるといいなと思っています。英語を介して世界にたくさん友達を作りましょう!

I hope you will become an intercultural speaker who can interact effectively with speakers from other cultures while maintaining your own identity and uniqueness. Good luck!

町 沙恵子(マチ サエコ/MACHI Saeko)

【研究テーマ】

日英語会話の談話分析、語用論、社会言語学/Discourse analysis in Japanese and English conversation, Pragmatics, Sociolinguistics

研究者情報へ

【メッセージ】

英語学習は私たちに世界とのつながりを実感する喜びを与えてくれます。より多くの情報にアクセスし、多くの人と知り合い、自分の声を世界中に伝えることができるからです。立教大学で英語を学習して、その喜びをぜひ実感して下さい。一緒に頑張りましょう!

Learning English allows you to feel more connected to the world. You will get to access more information, know more people, and make your voice heard globally. I want you to experience that feeling by learning English at Rikkyo. I’m always happy to help!!

真継 左和子(マツグ サワコ/MATSUGU Sawako)

【研究テーマ】

言語テスト(応用言語学)/ Language testing (Applied linguistics)

研究者情報へ

【メッセージ】

英語ができることによって人生の選択肢が増え、世界も広がります。大学在学中にしっかり英語を伸ばして人生を楽しみましょう!

Being competent in English has expanded my world significantly. I would like to share that experience with you by helping you improve your English.

諸井 貴子(モロイ タカコ/MOROI Takako)

【研究テーマ】

アカデミックライティング、ピア学習、カリキュラム作成 / Academic writing, Peer learning, Curriculum development

研究者情報へ

【メッセージ】

授業では英語力を伸ばすと同時に、ディスカッションスキル、プレゼンテーションスキル、自主的・自律的学習方法、共同学習方法など様々なスキルを学ぶ事が出来ます。英語力同様、これらのスキルを身につける事は今後国際社会での活躍が期待される皆さんにとって、たいへん重要です。積極的に授業に参加して、楽しく学んで行きましょう。

In class, you can improve your English and you can also learn various skills such as discussion, presentation, self-learning, and peer-learning skills. Learning these skills as well as English language skills is very important for you who are expected to play an active role in the international community. Work hard and have fun in class!

宗実 陽子(ムネザネ ヨウコ/MUNEZANE Yoko)

【研究テーマ】

心理言語学、言語習得における個人差、WTC、自律性、アイデンティティ、異文化コミュニケーション、グローバル教育/Psycholinguistics, Individual Differences in Language Acquisition, Willingness to Communicate (WTC), Autonomy, Identity, Intercultural Communication, Global Education

研究者情報へ

【メッセージ】

グローバル化の急速に進む社会において、私達は、多様な文化的背景を持つ人々と共に学び、仕事やプロジェクトに携わり、未来を構築しています。将来、世界のリーダーとして、それぞれの専門分野で活躍していく皆さん、在学中に、英語力に益々磨きをかけましょう。

In this increasingly globalizing, interconnected world, English skills are essential for learning, working, and constructing a better future with people from culturally and linguistically diverse backgrounds. Brush up your English, while studying at Rikkyo University. You are the future leaders of the world!

NFOR Samuel(フォー サミュエル)

【研究テーマ】

Drama in Education (DiE), Discourse competence, Multimodal discourse analysis

研究者情報へ

【メッセージ】

Speaking English will benefit your personal growth as it will facilitate communication with your fellow global citizens. Through English, you will gain insights and understanding into other cultures and ways of life and this will certainly open new horizons and ideas for your own life. Enjoy your English classes and enjoy speaking English.

OBARA Diane C.(オバラ ダイアン C./小原 ダイアン)

【研究テーマ】

Educational Entrepreneurship and Bilingual Curriculum Development for Teaching Young Learners (TYL), CALL/Video/CMC, PBL (project-based learning) and CLIL (content)

研究者情報へ

【メッセージ】

My experience working with Japanese learners spans the globe, from the USA to Japan to Southeast Asia (teacher training). All of this history, in a variety of international environments, brings a world of knowledge and excitement to our studies locally, helping us to expand our minds.

OPITZ Timothy A(オピツ テイモシー)

【研究テーマ】

Corpus linguistics and inter-cultural pragmatics

研究者情報へ

【メッセージ】

Timothy A Opitz holds an undergraduate degree in English from the University of Nebraska and a master's degree in Teaching English as a Second or Other Language from Arizona State University. Research interests include intercultural pragmatics and using learner-learner spoken corpus to inform classroom pedagogy.

Dear Students,
I'm excited and enthusiastic about teaching. I hope you enjoy learning in my class as much as I enjoy teaching!

PAXTON Simon Regin(パクストン サイモン レギン)

【研究テーマ】

日本・アジア研究、英語教育

Japan and Asian Studies, TESOL

研究者情報へ

【メッセージ】

最善の自分になれるようベストを尽してください!私はみなさんの無限の可能性を広げ、夢を達成するお手伝いが出来ることを楽しみにしています。立教大学で学んでいる時を無駄にすることなく、夢を追いかけてください。応援しています。

Strive to be the best that you can be! I love helping students to achieve their dreams and reach their true potential. Use your time at Rikkyo University to pursue your dreams. I am here to help.

RAPPENEKER Joshua(ラペネカ ジョシュア)

【研究テーマ】

C.A.L.L.: computer aided language learning, Second Language Acquisition

研究者情報へ

【メッセージ】

Languages provide us with tools to express ourselves, understand others, and gain knowledge. With that in mind, it's best to approach language learning not as a series of tests and rote memorisations, but as a honing of your tools, and a discovery of the new things you can do with them. Enjoy the journey!

鈴木 夏代(スズキ ナツヨ/SUZUKI Natsuyo)

【研究テーマ】

第二言語習得・英語教育
Task-Based Language Teaching (TBLT), Interaction in second language learning

研究者情報へ

【メッセージ】

外国語学習の醍醐味は、言語体系の理解以上に、人の認知的機能や精神的表象が複雑に織りなす創造的営みの中で、自分の世界の広がりと人との関係性を実感できることにあると思います。

Learning rules of English is essential to avoid any possible misunderstanding in communication: The real joy of language learning is in the process of opening up a new world created by the complex interaction between the cognitive working and the mental impressions an individual perceives. Simply stated, “To have another language is to possess a second soul.” -Charlemagne

TRUXAL David(トラクサル デビット)

【研究テーマ】

Early simultaneous bilingual acquisition, group dynamics, sociolinguistics

研究者情報へ

【メッセージ】

I believe that learning English is not just about learning another language but is another way to allow you to see and understand the world around you. I hope to provide many great learning experiences for you and look forward to learning from you as well!

津田 敦子(ツダ アツコ/TSUDA Atsuko)

【研究テーマ】

英語教授法/TESOL

研究者情報へ

【メッセージ】

大学時代はいろいろな事に挑戦し、たくさんの事を吸収し、自分の持つ可能性を探る大切な時期です。やる気と根気、強い意志さえあれば、不可能なことなんて何もありません。目標を高く掲げ、一歩一歩ゴールに向かって進んでいきましょう。そしてその目標の一つが英語でのコミュニケーションの向上でありますように。

You are in the prime of your life. Please take advantage of wonderful opportunities while studying at Rikkyo University. Nothing is impossible if you have the desire and determination. Set your goals high. And I hope that one of your goals is to be able to communicate well in English.

VAUGHAN Robert(ヴォーン ロバート)

【研究テーマ】

Language Socialization, Second language and academic language socialization.

研究者情報へ

【メッセージ】

Learning foreign languages can be both beneficial in life and also very enjoyable. I hope that I can help you enjoy your English classes and advance your language skills. English language skills can open the door to many opportunities in careers, studies, and social life.

若杉 莉末(ワカスギ リモ/WAKASUGI Limo)

【研究テーマ】

Discourse Analysis, Cross-cultural Understanding, Active Learning

研究者情報へ

【メッセージ】

言語は一つの道具であり、一つの窓でもあります。皆様と一緒にその道具を使って自分を磨き、その窓を通して様々な風景を見て世界を広げ、自分自身を成長させましょう。

Let's enjoy the joy of language learning.

WASH Ian(ウォッシュ イアン)

【研究テーマ】

Professional development in ELT, second language acquisition, applied linguistics, discourse analysis, language and politics.

研究者情報へ

【メッセージ】

I am interested in language on several levels. Firstly, the way people learn English as a second language and develop their speaking, listening, reading and writing skills. Another interest of mine is the various connections between language and culture, society and politics.
Let's work together to improve our language skills and understanding of the world around us.